Як їдять мусульмани?

еда

Питання, яке часто ставлять мусульманам. І тут одразу ж хочеться відповісти: їдять всі по-різному, а ось як краще – це вже цікаво. ВАМ зібрала для вас поради про те як правильно харчуватися відповідно до Шарі’ату, щоб крім втамування голоду отримувати й іншу користь.

Готуємося до прийому їжі

  1. Очищення. Перед їжею необхідно вимити руки.
  2. Халяль. Їжа та напої повинні бути дозволеними відповідно до Шарі’ату. Наприклад, не містити алкоголю, а також бути отриманими дозволеним шляхом. Наприклад, баран або теля повинні бути зарізані згідно з правилами; свинину вживати заборонено; їжа не повинна бути краденою; солодощі – без спирту.
  3. Місце. Їжу слід поставити на скатертину, розстелену на підлозі. Це (аніж використання столу) ближче до того, як робив Пророк Мухаммад, мир йому. Також прийом їжі на підлозі більше відповідає принципам скромності та смиренності.
  4. Позиція. Сідати біля скатертини рекомендується наступним чином: покласти ліву ногу під собою, а праву ногу поставити на стопу (тобто так, щоб коліно правої ноги виявилося біля грудей). До слова, сучасні дослідження ще раз довели користь від цього. Один із секретів – у положенні шлунка, яке змінюється залежно від того як ви сидите.
  5. Достаток. Мусульманин повинен бути задоволений тією їжею, яку має, і не слід нехтувати нічим, навіть малим.
  6. Компанія. Потрібно намагатися організовувати прийом їжі так, щоб на трапезу збиралося якнайбільше людей, навіть якщо мова йде про дітей та членів сім’ї (тобто, щоб прийом їжі відбувався колективно, а не так, коли кожен член сім’ї їсть окремо від інших).
  7. Намір. Прийом їжі потрібно починати з наміру, наприклад: отримати досить сил для виконання релігійних обов’язків і здійснення добрих вчинків.

Смачного!

  1. “Бісмілляh”. Починати прийом їжі слід з іменем Всевишнього.
  2. Швидкість. Їсти потрібно не поспішаючи та дотримуватись етикету трапези, навіть якщо ви голодні. Їжу необхідно добре розжовувати та, перш ніж брати наступну порцію, повністю ковтати те, що в роті.
  3. Руки. Їсти та пити потрібно правою рукою. По можливості намагайтеся їсти трьома пальцями. Імам Муслім передав, що Пророк, мир йому та благословення, їв саме так. Також, цей учений передав хадис Пророка від Ібн Умара, що означає: «Коли хто-небудь з вас їсть або п’є, то нехай їсть і п’є правою рукою. Бо лівою рукою їсть і п’є шайтан».
  4. Температура їжі. Не варто їсти дуже гарячу та не потрібно дути на їжу.
  5. Хвалити смачну їжу та не критикувати несмачну. Повідомляється, що Абу hурайра, нехай буде задоволений ним Аллаh, сказав, що означає: «Посланник Аллаhа, мир йому та благословення, ніколи не засуджував ніяку їжу: якщо він бажав її, то їв, а якщо вона йому не подобалася, то він залишав її»(передали імами Аль-Бухарі та Муслім).
  6. Впала їжа? Імам Муслім передав хадис Пророка, мир йому, що означає: «Якщо у кого-небудь з вас впаде шматок (їжі), нехай він візьме його, очистить від усього зайвого та з’їсть, не залишаючи його шайтанові, та  хай не витирає руку свою хусткою, поки не оближе пальці, бо, воістину, не знає він, в якому (шматку) його їжі (прихована) благодать».
  7. “Альхамдулілляh”.Прийом їжі потрібно припинити до настання повної ситості. Поївши, прославляйте Бога за дароване словами “Альхамдулілляh”  або\та читайте ду’а. Відомо, що після їжі Пророк, мир йому та благословення, читав ду’а, що означає: “Хвала Аллаhу, який нагодував мене цим і наділив мене цим, тоді як сам я ні силою, ні міццю не володію”.

Як пити?

Швидкість. Воду варто пити повільно, не поспішаючи. Передається від Алі, що посланник Аллаhа, мир йому та благословення, сказав: «Пийте воду потихеньку, не набираючи повний рот».

Дихання. Абу Катада передав, що посланник Аллаhа, мир йому та благословення, сказав, що означає: «Коли хто-небудь з вас п’є воду, нехай не дме в стакан». Абу Саїд, нехай буде задоволений ним Аллаh, передав, що посланник Аллаhа, мир йому та благословення, сказав: «Забери стакан з водою від роту, а потім видихни».

 Не слід пити прямо з пляшки. Правильніше буде перелити воду в стакан.

Друзі, одне з найважливіших правил ми залишили на останок. Це КІЛЬКІСТЬ їжі! Це має безпосередній вплив на наш фізичний, емоційний та духовний стан. Надмірне наповнення шлунку їжею є ознакою ненажерливості, жадібності та інших проявів поганих якостей людини – це вказує на переважання пристрастей над людиною.

 Сказано в Сурі «Аль-Араф», Аят 31, що означає: «Їжте та пийте, але не переїдайте (не переходьте межі дозволеного), воістину Аллаh не любить тих, хто так робить».

Що говорить сучасна медицина?

Надмірне споживання їжі – це прямий шлях до ліні, сонливості, пасивності та ожиріння, що може привести до багатьох проблем зі здоров’ям, включаючи хвороби серця, інсульт, діабет і навіть рак. Надмірність у їжі стає причиною багатьох відхилень, різних патологій, які вимагають в результаті чималих зусиль для лікування.

Ненажерливість стає причиною розширення шлунка та, як наслідок, ще більше посилюється відчуття голоду. Великий шлунок, наповнений їжею – важкий, він спускається на інші органи, тисне на них, тим самим погіршуючи їх працездатність та функціональність. Розширений шлунок тисне не тільки вниз, але і вгору на легені та серце, в результаті порушуючи їх роботу та відповідно погіршуючи стан всього організму.

Що говорив Пророк і благочестиві люди?

– Пророк Мухаммад, мир йому, сказав, що означає: «Немає такої ємності, яку людина заповнює шкодою більше, ніж свій шлунок. Людині достатньь кілька шматків їжі, щоб зміцнити своє тіло, а якщо вона все ж хоче їсти більше цього, то нехай заповнює його не більш ніж на третину їжею, на третину напоєм і залишить третину для повітря». Передали цей вислів імами Ахмад, Ат-Тірмізі та Ан-Наса`ій.

– Коли лікар Ібн Масауій прочитав цей Хадис в книзі Абу Хайсама, то він сказав: «Якби люди прислухалися до цих слів і діяли відповідно до них, то їм би не загрожували хвороби, й тоді лікарні та аптеки були б порожні».

– Арабські вчені говорили, що означає: «Не їжте багато та не пийте зайвого, й не спіть багато, інакше втратите багато (пропустите багато)».

– Імам Шафі’і говорив, що означає: «Ситість робить тіло важким, послаблює сприйняття, викликає сонливість та послаблює людину в її поклонінні».

– Ібрагім ібн Адгам сказав: «Хто стежить за своїм шлунком – стежить за своїм дотриманням Релігії. Хто терпить голод, стане високоморальним і благочестивим. І, воістину, гріх далеко від голодного та близько до ситого».

– Святий Лукман говорив своєму синові наступне: «О, мій сину! Коли наповнюється шлунок – спить мислення, мовчить мудрість і тіло послаблюється в поклонінні Всевишньому».

– Відомий арабський лікар Аль-Харіс ібн Кільда сказав: «Профілактика – основа всіх ліків, а ситість – основа всіх хвороб». Також він говорив: «І для людей, і для тварин згубно вживання їжі в той час, як у шлунку ще є їжа».

– ‘Амру ібн Кайс сказав: «Уникайте ситості, воістину, вона – причина жорсткості сердець».

– Мухаммад ібн Уасі‘ сказав: «Хто менше їсть, той краще мислить, зрозуміліше пояснює, та його вчинки стають щирими».

– Ібн ‘Імран Аль-Джуній сказав: «Хто хоче, щоб Аллаh освітив його серце, нехай менше їсть».

 – Прислів’я говорить: «Мудрість відсутня там, де повний шлунок».

Друзі, втамовуйте спрагу та голод з користю, щиро заради Аллаhа, і з таким же наміром пригощайте один одного, адже за все це є винагорода!

Коментарі закриті.