Поради для вивчення Таджвід

Таджвід — це наука і практика правильного читання Курʼану згідно з встановленими правилами вимови арабських букв і слів. Слово «таджвід» (تجويد) походить від арабського кореня “جود”, що означає «покращувати» або «робити добре». Мета таджвіду — забезпечити правильне читання Курʼану, як це робив Пророк Мухаммад, мир йому.
Основні аспекти таджвіду:
- Вимова літер: Чітке та правильне вимовляння арабських звуків із дотриманням місць їх утворення (махарідж).
- Дотримання характеристик звуків: Наприклад, голосні або глухі звуки, подовження, зупинки, тощо.
- Правила пауз та інтонації: Як правильно зупинятись або продовжувати читання.
- Уникнення помилок: Таджвід допомагає уникати помилок, які можуть змінити значення слів у Курʼані.
Деякі поради, для тих, хто хоче читати Курʼан:
- Бажано, щоб той, хто читає Кур`ан, сидів обличчям до Кибли. Необхідно, щоб у цей час на його обличчі було спокій, умиротворення, щоб людина проявляла смирення та повагу до Священної Книги.
- Можна читати Кур’ан стоячи, лежачи, притулившись спиною до стіни, при ходьбі. І це читання приймається. Головне, щоб людина правильно вимовляла слова! За правильне читання Кур’ана людина одержує винагороду (сауаб).
- Бажано, щоб перед читанням Священної Книги людина очистила ясна та зуби сиваком. Сівак має багато корисних властивостей і допомагає правильно вимовляти букви та слова.
- Також бажано, щоб людина читала, не поспішаючи, розмірено і чітко вимовляючи слова,
- Обрати тихе та гідне місце. Найкраще місце – це мечеть. Незважаючи на
те, що приймається читання Кур’ана при ходьбі, лежачи, сидячи і тому подібне, краще читати Кур’ан, як було описано вище.
Не можна читати Кур`ан, коли людину хилить до сну, і вона починає куняти (засинати). Це тому, що в цьому стані людина може зробити помилку у вимові, і це буде гріхом.
Пророк Мухаммад, мир йому, сказав: «Якщо хтось із вас, читаючи вночі Кур`ан, помічає, що через втому вимовляє слова зі спотворенням звуку (помилками), нехай спить».
Майте на увазі, що якщо у людини немає повного ритуального омовіння, то вона не може промовляти аяти Священного Письма з наміром «читати Курʼан», але може вимовляти окремі аяти з наміром «читання зікру».
Якщо у людини немає малого ритуального омовіння, то вона не може брати в руки мусхаф (екземпляр Курʼану).
Виключенням цього правила є дитина-мумайз, яка бере до рук мусхаф для того,щоб вивчати (заучувати) текст.
Якщо у вас є бажання почати вивчати таджвід, записуйтеся на онлайн курс для жінок «Мій Курʼан». Реєстрація проходить на нашій інстаграм сторінці.